woensdag 16 augustus 2017


In het verlengde van Ankes bericht (daarvoor had ik haar werk met eigen ogen al gezien), ben ik het één en ander op gaan zoeken over eco-print. In een oud Quiltnieuwsblad kwam ik een experiment tegen over bloemen slaan.

Het komt er op neer dat je een lap een nacht in een soda/aluin oplossing laat weken. Daarna laten drogen. Zoek wat bloemen, bladeren, bessen bij elkaar.
Je maakt er een pakketje (krant-lapje-bloemen-lapje) van en legt het op een harde ondergrond en slaat erop met een hamer.
De sappen trekken in de stof.




Hier liggen de blaadjes er nog op.
(Ik gebruikte rozenblaadjes, een petuniabloem, zwartebessenblad en wat besjes van de fuchsia.)



Fixeren doe je tussen bakpapier met een hete bout.
Het lapje ligt nu op mijn werktafel om verder verwerkt te worden.

Het was een leuk tussendoortje op een mooie zomerse vakantiedag.



1 opmerking:

Christel Sins-Camp zei

Je kan het ook koken met mosverdelger. Dat geeft prachtige kleuren!

Een reactie posten