woensdag 11 oktober 2017

Ik heb een voorliefde voor het maken van abstracte en geometrische vormen en dan ook nog het liefst driedimensionaal. En dan is het wel uitdaging om met een thema te werken.
Ons thema 'Wonderkamer' voor de tentoonstelling in Noord-Groningen (www.quiltfestival.nl) heeft me dan ook wel wat hoofdbrekens gekost. Nu verwonder ik me vaak, óók over geometrische vormen. Een klassieke vorm in het quilten is de zeshoek. Ik denk dat de zeshoek zo populair is, omdat je er een mooi plat vlak kan maken. Mijn uitdaging is juist om er ruimtelijke vormen van te maken.
Hieronder wat foto's van probeersels.


Deze heb ik gemaakt van hexagons die ik over had van een ander project. De vorm is naar mijn zin te rond. Hieronder een 3D-vorm van vier hexagons met daartussen driehoekjes.



De zwart-witte vorm hieronder is hetzelfde als de rode hierboven, maar dan van vilt en open.
Interessant, maar nog niet spannend genoeg. Ik ga verder experimenteren. Het is nog geen juni 2018, gelukkig...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten