woensdag 13 december 2017

Thema

Het thema voor onze tentoonstelling tijdens het Quiltfestival in Noord-Groningen is Wonderkamer. Iedereen heeft een eigen beeld wat een wonderkamer is, maar ik denk daarbij toch ook vooral aan verzamelingen. Als kind verzamelde ik van alles: o.a. postzegels, maar ook klederdrachtpoppen. Die verzamelingen hebben allang plaats gemaakt voor andere 'verzamelingen': boeken, lapjes, breigaren, breinaalden, naalden, naaigaren. Allemaal dingen die je denkt te kunnen gebruiken of zonde zijn om weg te gooien. Dat zo'n verzameling een aardige omvang kan krijgen kun je op de foto van mijn lapjesvoorraad zien.

Maar niet iedere verzameling is een wonderkamer. Dan denk ik toch meer aan een verzameling  van kleine wondertjes of een verzameling die verwondering wekt.
Misschien is de verzameling borduurwerkjes die ik in de quilt 'Ode aan mijn familie' heb verwerkt hier een voorbeeld van. Al het borduurwerk is van familieleden.
Misschien mijn eerste wonderkamerquilt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten