woensdag 17 januari 2018

Inspiratie

Een thema voor een tentoonstelling is leuk, maar hoe kom je aan inspiratie om iets te maken?
Omdat de tentoonstelling in Kantens nog een verrassing is, laat ik hier zien hoe ik tot mijn eindwerkstuk voor Quilten Speciaal 13 ben gekomen.

Ieder kreeg een eigen opdracht en bij mij waren kernwoorden in de opdracht: een anatomische plaat, persoonlijk en 3D.
Ik ben begonnen met anatomische platen van het hart te bestuderen.



Tegelijkertijd ben ik allerlei spreekwoorden en uitdrukkingen waar het woord hart in voorkwamen gaan opschrijven. Zo kwam ik op het spreekwoord: Home is where the heart is. (Thuis is waar je hart is).  Thuis is ook geborgenheid en zo kwam ik op het idee om het hart uit twee mensjes te laten bestaan.


En deze mensjes vormen samen het hart van het thuis.


Natuurlijk kost dit proces maanden en een hoop denken en uitproberen. Inspiratie is hard werken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten